dijous, 9 de maig del 2013

Si uneixes tots els punts

Si Uneixes tots els punts
Estel Solé
Il·lustracions de Paula Bonet
Galerada


El primer cop que vaig tenir el llibre de poemes de Estel Solé a les mans, el vaig acariciar gaudint del seu tacte lleugerament granulat, amb un paper generós de gramatge, em vaig quedar mirant llargament la portada amb una magnífica il·lustració de Paula Bonet, i fruint de aquestes acurades edicions que ens regalen alguns editors com Galerada.

Sempre he adorat els llibres de poesia com a objecte,  em refereixo més enllà dels poemaris en sí, que és el que en definitiva persegueixes quan en compres un, en aquest cas el llibre “Si uneixes tots els punts” és una joia, perquè hi trobareu un tàndem fabulós, les poesies de l’Estel Solé i les il·lustracions de Paula Bonet.

Confesso obertament que el vaig agafar amb moltes ganes, per molts motius, entre ells perquè m’encanta la poesia, i tenia molta curiositat per conèixer la poesia l’Estel Solé. Vaig prometre’m llegir lentament i fer aquelles pauses que tant agraden quan llegeixes, per tant vaig instal·lar-me còmodament  amb una copa de vi blanc fred, a la butaca del costat de la finestra. La primera sorpresa va ser la cita de J.D Salinger autor que estimo.

L’ Estel fa una poesia original i agosarada i que parla amb tu directament, és un llenguatge vitalitzant i estimulant, sorprèn com controla i juga amb el quotidià com en el “poema de la cuina”, és una poesia realista que fa esbossos de moments i vivències on s’hi troben molts referents. L’Estel ens va envoltant de personatges que són vius,  va trenant un microcosmos de les emocions humanes.

He connectat amb la seva fina ironia, que et va encomanant durant tot el llibre, una poesia  amb una bona dosi imaginativa, sincera i valenta on molts ens hi veurem reflectits, sap sacsejar molt bé els sentiments i no s’està de parlar clar , és un llibre de poemes que recomano fermament,  i a més estic segura que és una poeta amb molt de futur.

Us animo a que la llegiu, i també el seu primer llibre de poemes “Dones que somiaven ser altres dones” Premi Amadeu Oller 2011 editat per Galerada.

Trobareu més poemes i més informació a la seva pàgina de poesia i al seu    blog: 
http://www.estelsolepoesia.com/poemes-poemas/
http://www.vamosacomerortigas.blogspot.com.es/

Si voleu conèixer més la il·lustradora Paula Bonet:
http://www.paulabonet.com/

El dissabte 18 de Maig tindrem el luxe de sentir-la recitar. Impacient! 

Text: Blanca Ros Solé

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada