dimarts, 19 de gener del 2016

Esmorzar Bolaño / Mosquit llibre VI

Esmorzar Bolaño

Existeix la llegenda urbana de que els mosquits dormim a estones i arrapats a les parets, sigui de dia o de nit. Diuen –dieu- que gairebé no dormim, i que l’instint de supervivència ens porta a estar amb l’agulló a l’aguait per si s’apropa un humà poder-nos-hi llançar al damunt i poder fer una bona menja.

Doncs ja ho sento si esvaeixo la màgia d’una espècie intrèpida, doncs la pura realitat és que els mosquits vivim en boniques cambres col·locades a l’escaire dels sostres del dormitori del nostre bestiar que –i sense ànim d’incomodar-sou vosaltres mateixos. Zzzzzxxt!

Sense anar més lluny, jo dormo en un llit a mida meva, amb un preciós capçal de ferro forjat que em vaig fer dur d’un artesà d’Alella i amb una tauleta de nit al costat que està plena a vessar de llibres. I tinc el costum tant humà de no posar-me a dormir sense haver llegit unes pàgines del llibre en que estigui.

Vaig iniciar aquesta pràctica per imitació. Jo veia com els humans de casa meva nit rere nit seguien aquest simpàtic costum. Al principi vaig imitar-los per sorna, però mica en mica m’hi vaig aficionar, i ara –com ja sabeu- tots al meu poble em coneixen com el Mosquit Llibre.

Doncs vet aquí que d’un temps cap aquí m’he començat a aficionar a llevar-me també amb un llibre a la mà. I us ho explico perquè he descobert que és una magnífica manera de començar el dia. Així com hi ha gent que tempera l’ànim amb una tassa de cafè, amb uns minuts d’exercici o amb una meditació, sortir de casa duent al damunt un parell de pàgines llegides és fantàstic. 

Jo us recomano la meva tècnica: Abans de sortir de casa al matí us atureu uns minuts davant del prestatge de llibres llegits i en trieu un del qual tingueu bon record, obriu-lo per qualsevol pàgina, i fins i tot si voleu allà mateix a peu dret, llegiu un parell de pàgines. Amb una mica de sort, aquest parell de pàgines us farà reviure la història completa, el moment de gaudi que hi vau passar... i enfrontareu el dia amb l’ànim elevat!

A mi em funciona molt bé amb Bolaño, però és clar que cadascú hi ha de posar el seu Bolaño particular. Ja em direu! Zzzzxxxxxvtt!



El Mosquit Llibre
Gener 2016

http://annalleonart.com


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada